W jakim celu tworzy się filmy korporacyjne?

Film korporacyjny (sprawdź tutaj) to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi promocji firm i korporacji. Musi nie tylko odzwierciedlać artystyczną wizję swoich twórców, ale także zachwycać walorami estetycznymi. Jest to konieczne, aby wywołał określoną reakcję u widza. Jaka ma być to reakcja? To zależy od celów i potrzeb, deklarowanych przez klienta.

I tak: jedne filmy korporacyjne ukazują firmę, którą promują, w pozytywnym świetle; inne filmy korporacyjne pełnią funkcję spotów reklamowych, mających za zadanie przyciągnąć potencjalnych klientów; jeszcze inne filmy korporacyjne skierowane są do tych odbiorców, którzy mogą w przyszłości stać się partnerami biznesowymi; na ostatku należy wymienić te filmy korporacyjne, których zadaniem jest zareklamowanie promowanej korporacji pośród osób, poszukujących pracy w danej branży. Są to tak zwane filmy „employer branding”, których z racji szczupłości miejsca nie będziemy tu omawiać zbyt szczegółowo.

Film korporacyjny stanowi więc pewnego rodzaju narzędzie promocyjne i ukazuje korporację oraz zespół w pozytywnym świetle.

Buduje on wizerunek firmy, a jego widzowie mają możliwość zapoznać się z jej działaniami, do których inaczej nie mogliby uzyskać dostępu.

Dobry film korporacyjny można też wykorzystać w celach rekrutacyjnych i szkoleniowych. Warto, aby pracownicy i osoby nowo przyjmowane zapoznały się dzięki niemu w prosty sposób z polityką i filozofią firmy.

Jako podmiot zlecający, a więc posiadacz praw autorskich, firma, na której cześć powstał film korporacyjny, może emitować go bez żadnych ograniczeń. Film korporacyjny może stać się podstawą spotu reklamowego. Można też zamieścić go w Internecie, mediach społecznościowych, lub wykorzystać podczas wewnętrznych działań promocyjnych.

Jednorazowa inwestycja w produkcję filmu korporacyjnego pozwala więc zrealizować zlecającej go firmie różne cele. Film korporacyjny może jej posłużyć jako narzędzie wielokrotnego użytku i wielorakiego przeznaczenia.

Dlatego właśnie filmy korporacyjne są po prostu coraz popularniejsze. Kręcą je już nie tylko duże firmy, ale nawet i te małe. Czas na Twoją firmę!

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *